And when your world is flipping upside down let's make it right

Hejsan! Här har det återigen stått tomt. Har nästan glömt bort vad jag har gjort de senaste dagarna men har rensat hjärnan på minnen så here we go.
I tisdags så for jag och Emil till Öjebyn för att plocka upp Annis vid två-tiden. Blev att vi satt där ett tag och snackade tills Pontus kom hem. Vi begav oss då in till stan för att traska omkring där en stund och sen åt vi alla middag ute. Var skönt att träffa Annis igen, vi träffas alltför sällan nuförtiden (Mändi ska det där ordet sitta ihop sådär eller va?). Efter det tog Emil och jag bussen till Rosvik.
Igår fick han hjälpa mig att klara ett körkort på Hawaii i Test Drive unlimited 2, vilket jag har varit fast på i över ett år. Kollade igenom gamla bilder på mig och min familj!
 
Idag vaknade vi tidigt (ca halv tio) och for sen in till stan eftersom att jag hade ett möte. Har spenderat dagen där men tog 18.30 bussen hem. Har sökt lite jobb och registrerat mitt CV på olika sajter. Mötet med min jobbkonsult idag gick jättebra, känns som att mitt CV fick sig ett rejält lyft och jag är redo att möta alla rekryterare imorgon på arbetsförmedlingens rekryteringsträff. 
Imorgon är det fredag och fredag innebär fest och tacos. Standard!
Ida har inflyttningsfest men innan det åker Emil och jag till Martin och Linnea för att äta tacos och dricka lite. Mysigt, längtar så himla mycket! Har bestämt mig att inte bli lika full som alltid, men jag vet att efter tre-fyra glas kommer Emilia Henriksson trycka på Yolo-mode och gå lite craycray. Men det känns bra att iallafall låtsas vara lite mer konservativ än man faktiskt är. Oopsi.
 
Igår var en jobbig och tung dag, det kändes inte rätt inom mig och det känns fortfarande rätt segt. Det är väldigt mycket pågång just nu, nära personer i min omgivning som flyttar och personer som förstör och tränger sig på och gör det obekvämt för mig. Som tur är är jag av med denna personen men sånt hänger ju kvar, det förstör lite trots att det inte alls borde göra det. Vill inte lägga min energi på det eller få mitt humör förstört pga en sån skitperson, men what to do liksom.
Har alltid haft svårt för att säga Hejdå till folk. Det är inget jag är bekväm med, vill ha alla hos mig för då känner jag mig trygg. Haha, men jag vet ju att saker och ting förändras och även om det känns jobbigt är jag så otroligt glad och stolt för mina vänner som får dessa möjligheter och faktiskt tar dem. Älskade bästavänner!
1 mändiiii:

skriven

Hej bästis! Nuförtiden och nu för tiden är båda korrekt, men det senare är att föredra ;) haha puss!!!

Svar: hahah tack hjärtis! <3 Saknar dig!!!
Emilia Henriksson

Kommentera här: