Sushi

Hallådär! 
Nu har jag lov tills nästa tisdag, eller lov kanske man inte kan kalla det men jag är hur som helst ledig till tisdag nästa vecka.
Igår blev det en kort dag på jobbet. Vaknade brevid en sovande Emil. Något av det jobbigaste som finns är väl att måsta stiga upp medan den andra ligger och sover och kan sova hur länge han/hon vill?! Yes.
Hur som helst, började jobba 09.00 men krashlandade i Emils säng vid 11.00 och storgrät. En arg kund som ringde in och hoppade på mig när det inte blev som hen ville trots att det inte var mitt fel eller något jag kunde göra något åt, vad som var problemet och vad som blev sagt är inget jag tänker gå in mer på. Men det var hur som helst jättejobbigt och jag mådde inte bra efter det samtalet. Så jag avbröt dagen och gick till trygghet istället! Hjärtat bjöd på lunch på thai garden och jag tog bussen 14.35 hem sen.
 
Idag har jag käkat sushi till lunch, damsugit hela nedervåningen samt städat mitt rum! Känns skönt att inte bara ha legat på soffan och stirrat på tvn hela dagen. 
Har just plockat ur musslorna ur frysen åt mamma och pappa, men själv tänker jag inte vara så fancy och mogen utan för mig och systrarna blir det mat från grillen aka Caffa. Mums!
Har inga planer inför helgen, vill mest bara vara och inte röra någon alkoholhaltig dryck eller flänga hit och dit i några längre sträckor. Vill bara vara som sagt!
Hejdå!

Kommentera här: